Akcie RACE čeká třetí den obchodování

Pátek 23. října

Po relativně úspěšném vstupu společnosti Ferrari SpA na americký kapitálový trh – NYSE (New Yourk Stock Exchange formou IPO, kdy v úterý 20.10.2015 byla stanovena upisovací cena 52 USD za akcii společnosti Ferrari (NYSE-RACE) se začalo veřejné obchodování s těmito akciemi. První den obchodování ve středu 21.10.2015 cena akcie dosáhla v jeden okamžik svého dosavadního maxima 60,97 USD za akcii což by odpovídalo zhruba navýšení o + 15% nad upisovací cenou v rámci prvního obchodního dne. Aktuálně po závěru veřejného obchodování druhého obchodního dne 22.10.2015 akcie RACE uzavřely v hlavním obchodním čase NYSE na ceně 56,75 USD za akcii.

Tento dosavadní výsledek obchodování dle analytiků vykazuje momentální nárůst ceny akcie NYSE-RACE v porovnání s předchozím obchodním dnem o + 3,18% své původní ceny v hlavním obchodním čase a v po obchodní fázi (after market) cena akcie připsala dalších + 1,34% své předchozí ceny. Vzhledem k tomu, že během začátku příští roku si akcionáři Fiat Chrysler Automobiles NV (NYSE-FCAU) přerozdělí podstatnou část akcií právě společnosti Ferrari SpA metodou spin-off je na veřejném akciovém trhu rovněž tak zvýšený zájem o akcie této automobilky, která doposud vlastní zhruba 81% akcií NYSE RACE a po provedení obchodu s akciemi touto metodou spin-off by pak na veřejném akciovém trhu bylo zhruba až 49% akcií této italské automobilky Ferrari SpA(NYSE-RACE) vyrábějící luxusní vozy pro celý svět.

Zájem o akcie NYSE-RACE podle finančních stratégů je nyní do určité míry odvislé od vlastního cenového vývoje akcií právě mateřské automobilky a to společnosti Fiat Chrysler (NYSE-FCAU). Tyto akcie během včerejšího dne 22.10.2015 na NYSE uzavřely své obchodování v hlavním obchodním čase na ceně 15,24 USD za akcii s mírnějším nárůstem své ceny za akcii o + 0,26% předchozí ceny v rámci tohoto obchodního dne. Předpoklad dle analytiků ve výhledu konce letošního roku 2015 udává pro akcie NYSE-FCAU cílovou cenu ve výši 17 USD za akcii.

Aktuální výše tržní kapitalizace společnosti Ferrari (NYSE-RACE) s ohledem na dosavadní výsledek tvorby ceny akcie v rámci veřejného obchodování na akciovém US trhu vykazuje tuto tržní kapitalizaci ve výši 10,39 miliardy amerických dolarů (USD). Podle zveřejněných hodnocení tohoto IPO je největší kritika na účet emitenta přičítáno velmi nízký počet kusů akcií určených k umístění na veřejném akciovém trhu v porovnání s nízkou percentuální nabídkou podílu v této společnosti. Umístěných 9% z celkového počtu 90% v držení společnosti Fiat Chrysler nevzbudil dostatčně motivující zájem investorů, aby se o akcie NYSE RACE v rámci prvního obchodního dne strhla pravá tzv. IPO bitva s vysokým nárůstem ceny od ceny upisovací.

Výhled dalšího obchodování s akciemi NYSE-RACE dle analytiků prozatím aktuálně nepředurčuje původní černý scénář, který hovořil o ceně okolo 30 USD za akcii ihned v prvních dnech obchodování ikdyž i tato situace v následujích týdnech není vyloučena. V této souvislosti jsou především předkládány spíše technicky finanční porovnání jako například, že Ferrari vyrábí pouze 7.tisíc vozů ročně a její kapitalzace přesahuje 10 mld USD oproti gigantu americké automobilce General Motors, která vyrobí přes 10 milionů vozů a její kapitalizace je pouhých 50 miliard USD . Tudíž dle názoru části odborníků nyní bude investor na akciovém trhu spíše porovnávat cenu akcie v souvislosti s hodnocením výkon / cena a nikoliv ve vztahu k luxusu této automobilové bez pochyb vysoce prestižní značky.

Hodnocením této části skupiny analytiků ve vztahu k akciím NYSE-RACE není v žádném případě dotčena jejich stabilita na akciovém trhu a potencionální možnost přínosu zisku svým investorům. Ovšem v současnosti je dle většiny analytiků pro další pozitivní vývoj růstu ceny akcií společnosti Ferrari důležité dokončení akcionářské struktury a téměř poloviční podíl akcií společnosti Ferrari (NYSE-RACE) dává vysoký předpoklad zájmu investorů o tyto akcie a tím vytvoření podmínek pro růst jejich ceny na veřejném akciovém trhu. Tyto akcie NYSE-RACE jsou dle analytiků prakticky nyní vhodné pro jakýko-li časový investiční horizont.