Alibaba uzavřela partnerství s Unilever

Středa 29. července

Čínský e-commerce obchodník společnost Alibaba Group Holding Ltd.ADR (NYSE-BABA) v závěru minulého týdne uzavřel dohodu o partnerství se společností Unilever Plc (NYSE-UL). Tato dohoda americké společnosti Unilever umožní proniknout na čínský trh se svými produkty péče o tělo a potřebami pro domácnost včetně potravinářských výrobků s dlouhotrvající lhůtou spotřeby a na druhé straně zvýší obrat společnosti Alibaba Group a zároveň umožní využívat Alibabě sítě Unilever na území USA a tím se stává silně konkureční i vůši takovým americkým gigantům jako jsou Wall-Mart (NYSE-WMT) či JD.com (NASDAQ-JD). Akcie společnosti Alibaba během úterního hlavního obchodování dne 28.7.2015 zhruba v čase 16:08 CETse obchodovaly v korekci poklesem na ceně 80,02 USD za akcii.

Podle analytiků a odborníků na akciové trhy ikdyž se jedná o obchodování na kapitálovém trhu NYSE v USA je tento akciový titul pocházející z Číny poznamenán silným vlivem momentální situace na čínském akciovém trhu, který již dalším týdnem až dramaticky poklesl. Avšak právě zmiňovaná dohoda o spolupráce dle analytiků předurčuje vysokou pravděpodobnost nárůstu zisku oběma společnostem a zejména pak čínské obchodní skupině Alibaba Group a i následný růst ceny akcií této společnosti NYSE-BABA. Unilever doposud v Číně prodává pouze 20 svých výrobků ze svých zhruba 400 hlavních produktů, které nabízí. V tomto ohledu pak analytici předpokládsají velký prostor pro růst potencionální nabídky výrobků a následnému nárůstu zisků z uskutečněných prodejů.

Alibaba Group jako dominantní obchodník s čínskou elektronikou bude mít lepší podmínky včetně využití kompletní logistické sítě a provozního zázemí na území USA díky spolupráci s Unilever a recipročně toto nabízí svému partnerovi v Číně. Tímto krokem dle analytiků obě společnosti optimalizují náklady spojené s distribucí k zákazníkovi a mají reálnou možnost zvýšení tvorby zisku a upevnit svoji konkurence schopnou pozici na trhu. Společnost Alibaba Group i přes značnou konkurenci ostatních firem na e-commerce trhu dokázala za 2Q roku 2015 docílit nárůstu tržeb zhruba o +38% ve srovnání s předchozím obdobím se sumou 16,58 miliard amerických dolarů svého příjmu.

Výhled pro nadcházející období ve vztahu k potencionálnímu nárůstu ceny akcií NYSE-BABA dle analytiků s velkou pravděpodobností je sycen potenciálem růstu ceny akcií BABA na veřejném akciovém trhu. Ovšem odborníci akciového trhu zároveň podotýkají, že časový horizont případně plánované investice do tohoto akciového titulu NYSE-BABA jako plně ziskový se nemusí vejít do krátkodobého investičního horizontu a spíše věří profitabilitě v střednědobém investičním horizontu. Téměř většina makléřských společností, investičních bankéřů a expertů na kapitálové trhy se shoduje v doporučení na nákup tohoto akciového titulu NYSE-BABA v současném čase.