Apple proniká na trh luxusních hodinek

Středa 3. června

Americká technologická společnost Apple Inc jejichž akcie jsou stálým hitem obchodování na akciovém trhu NASDAQ pod označením AAPL v současnosti dělá takzvaně vrásky a nepříjemnosti předním světovým výrobcům luxusních hodinek. Celosvětově těmto výrobcům poklesly prodeje jejich zboží a vůbec to nesouvisí s globální finanční krizí nýbrž s tím, že část jejich původních zákazníků si objednává své luxusní hodinky na přání právě od společnosti Apple Inc. Této společnosti, která je tradičním výrobcem počítačů, notebooků, tabletů a především mobilních tzv. chytrých telefonů však zavedením před více než dvěma lety této novinky jako jsou vícefunkční náramkové hodinky do svého výrobního programu dnes tvoří okolo 20% objemu celkových tržeb.

Vlastní vývoj obchodování s akciemi NASDAQ-AAPL na veřejném kapitálovém trhu představuje v ročním klouzavém průměru nárůst ceny akcie o +25,65 % své původní ceny. Včerejší obchodování dne 2,6.2015 uzavřelo cenu akcie na hodnotě 129,96 USD za akcii v mírné korekci ceny v poklesu o -0,44% avšak v následné poobchodní fázi ještě akcie AAPL posílily o + 0,08% své závěrečné ceny na částku 130,07 USD za akcii. Pro ilustrační názornost pro nedávné pamětníky před splitem akcií NASDAQ-AAPL upřesňujeme, že tato cena v tzv.,staré ceně těchto akcií před splitem představuje hodnotu nad 900 USD za akcii.

Podle výhledu a analytických analýz má tato společnost reálný předpoklad dalšího postupného růstu a nejen v divizi svých hodonek, ale především na poli datových technologií, kdy uzpůsobením své cenové politiky úspěšně oslovuje stále větší okruh zákazníků. Mimo jiné tak jako v branži módních firem a luxusních automobilových značek tak i v branži technologických firem si právě společnost Apple Inc vydobyla toto své postavení a v mnohém plně platí a pro společnost Apple obzvláště, že již samotná značka prodává. V této souvislosti právě výrobci luxusních hodinek jsou znepokojeni nad stávajícím vývojem a snaží se vytvářet tzv. pozitivní kampaň pro Apple s cílem získat své zákazníky zpět.

V praxi to pak znamená, že chválí tablety a telefony této společnosti s tím, že je sami rádi používají avšak tzv. Nechápou své zákazníky proč hodinky chtějí Apple, když ty jejich jsou ještě kvalitnější s téměř stejnými funkcemi. A právě zde nastupuje ono heslo značka prodává a to je ta nejvážnější obava, kterou tito výrobci luxusních hodinek oprávněně mají.

Mimo jiné společnost Apple Inc pravidelně ze svých akcií NASDAQ-AAPL vyplácí kvartální dividendu svým akcionářům jejichž aktuální výše byla stanovena na částku 2,08 USD na akcii což nyní odpovídá výši 1,60 % vlastního dividendového výnosu. Akcie NASDAQ-AAPL je bezesporu stabilním finančním nástrojem akciového trhu vhodnou jak na zejména střednědobý investiční horizont tak i pro dlouhodobé držení pozice v investičním portfóliu.