Facebook pracuje na udržení a přilákání nových uživatelů

Středa 3. prosince

V loňském roce,  ale i během části letošního roku nechalo zatím vývojové oddělení skupiny Facebook Inc. ( NASDAQ-FB) jak se říká kočku v pytli a tím pádem tato technologická komunikační skupina zaznamenala oslabující zájem o toto fenomenální celosvětové komunikační médium hlavně z řad dospívajících tzv.teenegerů co se týče jejich frekvence návštěv v průběhu dne. Dle analytických propočtů vychází  tržby skupiny Facebook Inc. tak, že zhruba každý uživatel v průměru utratí okolo 2.000 USD za různé nejvíce herní aplikace či náklady spojené s vlastní prezentací formou placených odkazů či různých tzv. like kampaní atd. Právě zvýšené saldo příjmů z této oblasti spolu s klasickou placenou reklamou a reklamními banery přesvědčili a přilákali zájem investorů o akcie FB.

Stávající hodnota těchto akcií NASADAQ-FB po včerejším uzavřeném obchodním dni dne 2.12.2014 dosahují výše 75,46 USD v drobnějším býčím směru kdy akcie během úterní obchodní seance připsaly +0,48% své původní  ceny.  Jinak s ohledem na roční klouzavý průměr své hodnoty tyto akcie již svým investorům přinesly průměrné navýšení své ceny o +60,35 % a dle analytických předpokladů je reálný stále stoupající trend hodnoty těchto akcií.

Jedním ze zásadních předpokladů tohoto tvrzení analytiky je to, že společnost Facebook Inc chystá a již předpřípravné kroky provedla k spuštění masivního „útoku“ na dospívající mládež zejména ve věkovém rozmezí tzv.teenegerů po celém světě což sčítá zhruba 1,35 miliardy těchto mladých lidí s cílem, který vznikl na základě sociologického průzkumu a ve spolupráci s reklamními agenturami zastupující prodejce zboží poptávané právě touto skupinou, zamezit a rozptýlit negativní nálady a chmury těchto mladých lidí právě on-line shopingem přímo ze stránek facebook. Tento krok je průlomový neboť řadí čistě komunikační technologické médium velmi blízko společnostem jako je Amazon , E-bay či nedávno vstupující na NYSE skupina Alibaba Group. Nicméně tvůrci tohoto projektu ze strany skupiny FB včetně jejího zakladatele Marka Zuckerberga tvrdí, že většina uživatelů je ve věku do 35 let a tudíž převážně představují nízkopříjmovou skupinu populace světa a nemohou výrazně ovlivnit příjmy těchto internetových gigantů v on-line prodeji a navíc se bude jednat zejména především o příjem z reklam od společností nabízející tyto prodejní služby. Společnost FB na základě tzv.cíleného řízeného marketingu na rozdíl od ostatních umí zacílit konkrétní reklamní produkt nejen na věkovou skupinu, ale i žánr, styl a druh konkrétního zboží dle vlastních profilů jejich uživatelů jako přímá nabídka neobtěžující formou nýbrž formou pokud o ní aktivně uživatel zájem projeví, ale tak aby o ní věděl při svých návštěvách stránek Facebooku.

Tyto velmi blízké plány, které již v síti Facebook na území USA byly otestovány nyní míří do celého světa. Tak jako v minulosti bylo na území USA otestováno automatické spouštění videa bez zvuku, který je až při projevení aktivní zájmu možno spustit při prohlížení zpráv, sdělení a komentářů připojených přátel jednotlivých uživatelů a nyní je toto funkční vylepšení FB stránek zaktivováno v celé světové síti Facebook. Dále pak vyjma tohoto velký zájem investorů budí připravovaný projekt zaměřený na nové uživatele nejen v Rusku, ale v bývalém postsovětském prostoru zejména asijské části, kde je stále relativně vysoký počet nových uživatelů nejen FB, ale internetu vůbec.