Facebook po dvou letech znovu v kurzu

Pátek 21. března

Sociální síť, která má více než miliardu uživatelů není potřeba nijak obšírně představovat. Společnost se dostala do povědomí investorů 18. května 2012 svým „nevydařeným“ IPO (initial public offering), když za cenu 38 USD vstoupila na burzu. Cena krátkodobě vystoupala k 45USD a následně se propadla až pod úroveň 18 USD.

V současnosti se cena pohybuje okolo 70 USD, tj za poslední rok zhodnocení o 160%. Příčin, které vedou k nárůstu ceny je hned několik.

Prvním příznivým signálem jsou celkově rostoucí příjmy z reklamy, a to především z reklamy na mobilních telefonech. V této oblasti se Facebook stává velice úspěšným. Zatímco při vstupu na burzu byl podíl z reklamy v mobilních telefonech minimální, v současnosti tvoří 53% všech tržeb z reklamy.

Druhým důvodem, proč došlo k takto významnému nárůstu je fakt, že Facebook dne XX.února 2014 koupil službu WhatsApp a to za 19 mld. USD. Tuto službu celosvětově používá téměř půl miliardy uživatelů.

Během března 2014 navíc akcie facebooku obdržely zvýšení cílové ceny hned od několika společností. Mezi nimi i společnost UBS, která stanovila cílovou cenu na 90 USD.