Ferrari to je značka co nehledá objem
Středa 23. srpnaSpolečnost Ferrari NV známá jako výrobce luxusních automobilů uvedla, že zájem o jejich produkci se v letošním roce 2023 výrazně zvýšil a čekací lhůty na jejich automobily již dosahují několika let s tím, že věk třetiny kupujících se již dostal pod věkovou hranici 40 let. Navzdory tříleté čekací listině na některé z vozů produkce této automobilky, k této věci generální ředitel Ferrari řekl, že společnost nemá v plánu přeplňovat výrobu, aby uspokojila poptávku. “Jsme značka, která nehledá objem,” řekl generální ředitel Ferrari pan Vigna Benedetto.
Společnost Ferrari NV je italský designér, výrobce a prodejce sportovních vozů se sídlem v Nizozemsku a půůsobící pod světoznámou značkou Ferrari. Do portfolia sportovních vozů patří mimo jiné F12berlinetta, FF, Ferrari 488 GTB, 488 Spider, 458 Speciale, Ferrari California T, F12tdf a LaFerrari. Společnost také nabízí finanční služby prostřednictvím Ferrari Financial Services a vyrábí také limitované série a jednorázové vozy, které tak ltze označit za kusovou výrobu na zakázku pro konkrétního zákazníka. Společnost rozděluje své regionální trhy v EMEA (Evropa, Střední východ, Indie a Afrika), Severní a Jižní Americe, Velké Číně a zbytku APAC (asijsko-pacifický region, s výjimkou Velké Číny). Rovněž je automobilka Ferrari NV aktivní na více než 60 trzích po celém světě prostřednictvím sítě svých autorizovaných prodejců. Společnost Ferrari NV po několikáté přípravě nakonec v roce 2015 vstoupila se svými akciemi na veřejný akciový trh, kde jsou kótovány její akcie dodnes a to na dvou trzích jak domácím v Itálii tak na hlavním světovém akciovém trhu na newyorské Wall Street prostřednicím NYSE (New York Stock Exchange) pod označením RACE.
Akcie společnosti Ferrari NV (NYSE-RACE) se na veřejném akciovém trhu obchodovaly poprvé dne 20.říhna roku 2015 s tím, že jejich primární upisovací cena byla v rozmezí 48 – 52 USD za akcii a během prvního týdne jejich obchodovaní se cena těchto akcí NYSE-RACE dokonce posunula se svým propadem až k cenové hranici okolo 30 USD za akcii. Analytici makléřských společností a finanční stratégové akciového trhu, však již tenkrát v průběhu listopadu roku 2015 uváděli, že akcie RACE je vysoce atraktivní investice s tím, že právě tyto akcie představují několikanásobný růst své ceny. Aktuálně tak v průběhu zhruba o necelých osm let později musejí investiční bankéři těmto analytikům dát za pravdu neboť včerejší obchodní den 22.8.2023 na akciovém trhu NYSE (New York Stock Exchange) tyto akcie RACE uzavřely na hodnotě ve výši 310,56 USD za akcii. Tento cenový rozdíl za uvedených téměř 8 let tak představuje zhruba 10-ti násobné zhodnocení vložení investice do akcií společnosti Ferrari NV (NYSE-RACE). Zájem zákazníků o produkci této společnosti tak logicky vzbudil i zájem investorů o akcie NYSE-RACE, jejichž hodnota tak od začátku letošního roku 2023 vzrostla o + 44,97 % své předchozí ceny v závěru roku 2022.
Minulý rok 2022 společnost Ferrari NV vyrobila 13.221 vozů, což je o 18,5 % více než v předcházejícím roce 2021 a poptávka stále výrazně převyšuje nabídku, přičemž podle prodejců a odborníků automobilového trhu se nyní čeká na nové SUV Purosangue a další modely z produkce Ferrari zhruba tři roky nebo i o něco déle. Mnoho kupujících říká, že se nemohou dostat ani na čekací listinu svého vysněného auta, protože prostě není dostatek výroby. Zakladatel této světoznámé značky podle svého jména a to pan Enzo Ferrari k této věci již před lety skvěle řekl, že Ferrari vyrobí „o jedno auto méně, než je poptávka na trhu“ a tento marketingový trik je praktický úspěšný do dnes, avšak dnešní schodek je mnohem větší, někteří analytici tvrdí, že společnost by mohla snadno prodat dvakrát tolik aut, než sama vyrábí. Ferrari staví novou továrnu na svá hybridní a elektrická vozidla, ale není jasné, jak moc společnost zvýší výrobu, uvádějí ekonomičtí zpravodajové. Podle analytiků makléřských společností lze očekávat pokračující růst ceny akcií NYSE-RACE, kdy byla stanovena průměrná cílová cena akcie ve výši 343 USD s tím, že horní hranice této predikované ceny v střednědobém horizontu může dosáhnout ceny až 380 USD za akcii.