IPO Ferrari SpA je již očekáváno

Pondělí 21. září

Ve společnosti Ferrari Spa jež je doposud téměř z 90% vlastněna automobilovým koncernem Fiat Chrysler Automobiles N.V. (NYSE-FCAU) bez zvýšeného zájmu veřejnosti a publicity probíhají další přípravné kroky k uskutečnění primárního úpisu akcie této společnosti na veřejném trhu formou IPO na NYSE (New Yourk Stock Exchange). Představitelé společnosti již 23.července 2015 předložili Komisi pro cenné papíry v USA potřebné dokumenty registrace včetně prospektu emitenta pro toto zamýšlené IPO Ferrari SpA.

Celková kapitalizace společnosti Ferrari pro potřeby tohoto prospektu emitenta, který formou IPO vstupuje na americký akciový trh byla oceněna zhruba okolo 11 miliard amerických dolarů. Objem emise umístěné prostřednictvím primárního úpisu akcií počítá s umístěním na veřejný akciový trh s 10% svého celkového objemu tudíž se jedná o prodej akcií představující kapitál zhruba 1 miliardy USD. Ovšem analytici uvádějí, že celková výše kapitalizace italsko-americké společnosti Fiat Chrysler Automobiles dosahuje necelých 20 miliard USD a je výrazně dluhově zatížena. Právě jedním z těchto důvodů je vyčlenění Ferrari a z prodeje akcií s předpokládaným výtěžkem okolo 1,3 mld USD má být naloženo jako s vkladem do investičního vnitřního fondu jehož objem byl stanoven na 48 miliard eur a má díky inovaci zvýšit zisky celé automobilové skupině a vést k úplnému oddlužení.

Podle zveřejnění ekonomických ukazatelů společnosti Ferrari SpA je vysoká pravděpodobnost úspěšnosti tohoto IPO a i následnému růstu ceny akcie společnosti Ferrari SpA. Společnost vykázala zisk ve výši 265 milionu EUR a celkové tržby za rok 2014 dosáhly výše 2,76 miliardy euro s výhledem možného potencionálního růstu v následujícím období. Dalším argumentem zmiňovaným ve vztahu k investicím zejména milovníky této automobilové značky je fakt, že cena ojetých vozů Ferrari Testarossa vyrobených okolo let 1980 se jako investice ještě před rokem dala pořídit okolo 40.tisíc eur a nyní jejich cena se pohybuje nad hranicí 120.tisíc eur a výše. V této souvislosti rýpavý analytici dávají do souvislostí zda i u akcií bude možný během 1 roku až trojnásobný výnos.

Společnost Ferrari SpA nyní působí téměř po celém světě prostřednictvím jednak přímého zastoupení nebo přísně prověřené dealerské sítě. Například působí přímo i na území Severní Ameriky, kde má dokonce své velké technické zázemí v New Yourku a zároveň pro USA a Kanadu má svoji non-stop asistenční službu známou jako Ferrari Roadside Assistance. Mimo tradiční evropské země úspěšně působí i na asijském kontinentu a to dlouhodobě v Japonsku a nyní i zdárně v Číně. Také vozy této prestižní značky italské automobilky můžete vidět na Blízkém východě s oblibou používané arabskými šejky. Toto vše pak dle analytiků dává jasnou odpověď na vysokou pravděpodobnost úspěchu tohoto IPO na US akciovém trhu.

Stanovení jednotlivých termínů postupných kroků primárního úpisu akcií společnosti Ferrari SpA tedy lze očekávat vskutku již brzy. Ovšem investory pochopitelně zajímá i v jakém cenovém rozpětí tento úpis akcií bude probíhat a v této souvislosti což dává jasnou známku blížícího se vlastního IPO již jednotlivý analytici a finanční stratégové začínají uvádět různé modely a konstrukce tvorby této ceny. Za velmi pravděpodobný se jeví ten, který vychází z toho, že podíl Fiatu a Ferrari v percentuálním vyjádření provázaně mezi s sebou má být 44:58 a z toho vychází přibližný odhad až velmi nízké ceny akcie na 6,75 USD. Podle většiny analytiků tato odhadovaná cena by neměla být vyšší než trojnásobek této konsolidované ceny a akcie v IPO Ferrari by se měli pohybovat v cenovém rozpětí do 20 USD za akcii.

Akcie společnosti Ferrari SpA jsou především podle drtivé většiny finančních stratégů, analytiků makléřských společností a investičních bankéřů velmi vhodné pro drobné investory, kteří nemohou překonat značné finanční nároky na pořízení vlastnictví tohoto luxusního vozu jako fyzické držení avšak právě díky IPO i oni nákupem akcií budou mít přímý podíl na části této automobilky a oprávněně mohou tvrdit „I já mám své Ferrari“