Kofola na tuzemském trhu poráží i Coca-Colu

Středa 25. května

Ať se to zdá neuvěřitelné tak faktem je, že společnost Kofola ČeskoSlovensko a.s. dle zveřejněných statistik v objemu prodaných nápojů pod výrobní značkou Kofola vykazuje vyšší objem prodaných nápojů v České a Slovenské republice než tradiční nápoj taktéž tmavě hnědé barvy známý po celém světě jako Coca-Cola. Společnost začátkem října loňského roku vstoupila se svými akciemi na veřejný akciový trh a její akcie jsou kótovány na Burze cenných papírů Praha (PSE-Prague Stock Exchange). Aktuální cena během dosavadního průběhu obchodování dne 24.května 2016 v čase krátce po evropském poledni je 432,00 CZK za akcii v trendu býčího trhu s dosavadním nárůstem předchozí ceny o + 0,23 procenta.

Nápojářská skupina Kofola již v loňském roce 2015 přestěhovala své sídlo z Polska do České republiky a nyní sídlí v Moravskoslezském kraji a to přímo v Ostravě. Společnost Kofola ČeskoSlovensko a.s. (PSE-KOFOL) dosáhla v loňském roce čistého zisku 373,9 milionu korun, což bylo o 83,8 milionu korun (28,9 procenta) více než v roce 2014. Výsledky v pondělí v Ostravě schválila valná hromada společnosti Kofola ČeskoSlovensko a.s. , jež je hlavní holdingovou společností skupiny. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

 

Loňský rok byl pro tuto nápojářskou skupinu velmi úspěšný neboť vyjma vstupu na burzu formou IPO rozšířila své působení i na slovinském trhu , kde úspěšně dokončila své rozšíření o skupinu Radenska. Taktéž v loňském roce tato skupina Kofola získala exkluzivní distributorské postavení s nápoji značky Rauch v teritóriu České a Slovenské republiky. V neposlední řadě k nárůstu tržeb došlo tak jako všem i ostatním nápojářským společnostem díky enormně zvýšeným teplotám a tím i k vyšší konzumaci nealkoholických nápojů.

 

Společnost kofola chystá do do dalších let pokračování růstu na základě své zpracované expanzní strategie pod názvem HoReCs (hotely, restaurace a gastronomické provozy). Již z tohoto rozložení názvu - zkratky strategie je patrné kam tato nápojářská skupina má zamířeno. Vlastní tržby této skupině Kofola meziročně stouply o + 14,6 % z 6,28 mld CZK na 7,19 mld CZK. Provozní zisk vzrostl dokonce o + 33,1 % a to z původních 443 milionů CZK na stávajících 589 milionů a zisk před EBITDA stoupl o + 20,5 % a nyní dosahuje již částku lehce vyšší než 1 miliarda CZK a to 1,1 mld CZK. V současnosti na rozdíl od koncernu a obřího nápojářského gigantu Coca-Cola Company (NYSE-KO) společnost Kofola ČeskoSlovensko a.s. (PSE-KOFOL) zaměstnává zhruba okolo 2.tisíc zaměstnanců.

 

Akcionářům letos společnost Kofola přerozdělí část svého dosaženého zisku ve formě výplaty dividend jejíž celkový objem byl odsouhlasen Valnou hromadou společnosti, která se konala toto pondělí 23.května 2016 ve výši 150.milionů českých korun (CZK). Podle analytiků právě tato akcie na českém akciovém trhu má vysoký potenciál svého růstu ceny akcie a v střednědobém investičním horizontu pak finanční stratégové udávají možnou cílovou cenu okolo hranice 500 CZK za akcii a analytici makléřských společností pak uvádějí cílovou cenu až 603 CZK za akcii PSE-KOFOL v dlouhodobém investičním horizontu.